Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

is.\*:("HVERAP")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 244

  • Page / 10
Export

Selection :

  • and

Learning from self-study : Gaining knowledge about how fourth graders move from relational description to algebraic generalization = L'acquisition de nouveaux savoirs à propos d'élèves de quatrième année et leur passage d'une description relationnelle à une généralisation algébriqueGRANDAU, Laura.Harvard educational review. 2005, Vol 75, Num 2, pp 202-221, issn 0017-8055, 20 p.Article

Multiple pathways to early academic achievement = Les multiples chemins de la réussite scolaire dés le plus jeune âgeHarvard educational review. 2004, Vol 74, Num 1, pp 1-29, issn 0017-8055, 29 p.Article

Newjack: Teaching in a failing middle school = Newjack : enseigner dans une école du secondaire en difficultéSIPE, Peter.Harvard educational review. 2004, Vol 74, Num 3, pp 330-339, issn 0017-8055, 10 p.Article

Special education's changing identity: Paradoxes and dilemmas in views of culture and space = Le changement d'identité de l'éducation spécialisée : paradoxes et dilemmes sur le thème de la culture et de l'espaceARTILES, Alfredo J.Harvard educational review. 2003, Vol 73, Num 2, pp 164-202, issn 0017-8055, 39 p.Article

Foot soldiers of modernity: The dialectics of cultural consumption and the 21st-century school = La dialectique de la consommation culturelle et l'école du XXIe siècleWILLIS, Paul.Harvard educational review. 2003, Vol 73, Num 3, pp 390-415, issn 0017-8055, 26 p.Article

Popular culture and democratic practice = Culture populaire et pratique démocratiqueDOLBY, Nadine.Harvard educational review. 2003, Vol 73, Num 3, pp 258-284, issn 0017-8055, 27 p.Article

Not bread alone: Clandestine schooling and resistance in the Warsaw Ghetto during the Holocaust = Scolarisation clandestine et résistance dans le Ghetto de Varsovie durant l'HolocausteKARDOS, Susan M.Harvard educational review. 2002, Vol 72, Num 1, pp 33-66, issn 0017-8055Article

Seeing student learning: Teacher change and the role of reflection = Regarder l'élève apprendre : l'évolution de l'enseignant et le rôle de la réflexionRODGERS, Carol R.Harvard educational review. 2002, Vol 72, Num 2, pp 230-253, issn 0017-8055Article

What do we know (and need to know) about the impact of school choice reforms on disadvantaged students ? = Ce que l'on sait (et que l'on a besoin de savoir) sur l'impact de la réforme du choix de l'école sur les élèves issus de milieux défavorisés..GOLDHABER, Dan D; EIDE, Eric R.Harvard educational review. 2002, Vol 72, Num 2, pp 157-176, issn 0017-8055Article

Democracy and education: The missing link may be ours = Démocratie et éducationWILLINSKY, John.Harvard educational review. 2002, Vol 72, Num 3, pp 367-392, issn 0017-8055, 26 p.Article

Globalization, immigration, and education : The research agenda = Mondialisation, immigration et éducation : le programme de rechercheSUAREZ-OROZCO, Marcelo M.Harvard educational review. 2001, Vol 71, Num 3, pp 345-365, issn 0017-8055Article

Linguistics in the study of language in education : Habits of thought and work the disciplines and qualitative research = La linguistique dans l'étude du language en éducationHEATH, S. B.Harvard educational review. 2000, Vol 70, Num 1, pp 49-59, issn 0017-8055Article

Good enough methods for ethnographic research = Les assez bonnes méthodes en recherche ethnographiqueLUTTRELL, Wendy.Harvard educational review. 2000, Vol 70, Num 4, pp 499-523, issn 0017-8055Article

La Verneda-Sant Martí : A school where people dare to dream = La Verneda-Sant Marti: une école où les gens osent rêverSANCHEZ AROCA, M.Harvard educational review. 1999, Vol 69, Num 3, pp 320-335, issn 0017-8055Article

Nationalist ideologies, neighborhood-based activism, and educational spaces in Puerto Rican Chicago = Idéologies nationalistes, activisme et espaces educationnels dans le Chicago puerto-ricainRAMOS-ZAYAS, A. Y.Harvard educational review. 1998, Vol 68, Num 2, pp 164-192, issn 0017-8055Article

Cognitive skill and economic inequality : Findings from the National Adult Literacy survey = Compétence cognitive et inégalité économique : Les résultats de l' enquête nationale sur l'alphabétisation des adultesRAUDENBUSH, S. W; KASIM, R. M.Harvard educational review. 1998, Vol 68, Num 1, pp 33-79, issn 0017-8055Article

Between nationality and class = Entre nationalité et classeARONOWITZ, S.Harvard educational review. 1997, Vol 67, Num 2, pp 188-207, issn 0017-8055Conference Paper

Ethnicity and Education Forum: What Difference Does Difference Make ?KENYATTA, Mary; TAI, Robert H.Harvard educational review. 1997, Vol 67, Num 2, issn 0017-8055, i-ix, 169-349 [186 p.]Conference Proceedings

What's the use of theory ? = Quelle utilisation de la théorie ?THOMAS, G.Harvard educational review. 1997, Vol 67, Num 1, pp 75-104, issn 0017-8055Article

Reconsidering a classic : Assessing the History of Women's Higher Education a dozen years after Barbara Solomon : The history of women in education = Réexamen d'un classique : évaluation de l'histoire des femmes de l'enseignement supérieur un edouzaine d'années après Barbara SolomonEISENMANN, L.Harvard educational review. 1997, Vol 67, Num 4, pp 689-717, issn 0017-8055Article

The colonizer/colonized Chicana ethnographer : Identity, marginalization, and co-optation in the field = L'ethnographe Chicana colonisateur et colonisé: identité et marginalisationVILLENAS, S.Harvard educational review. 1996, Vol 66, Num 4, pp 711-731, issn 0017-8055Article

Levels of comparison in educational studies : different insights from different literatures and the value of multilevel analyses = Niveau de comparaison dans les études scolairesBRAY, M; THOMAS, R. M.Harvard educational review. 1995, Vol 65, Num 3, pp 472-490, issn 0017-8055Article

Script, counterscript, and underlife in the classroom : James Brown versus Brown v. Board of educationGUTIERREZ, K; RYMES, B; LARSON, J et al.Harvard educational review. 1995, Vol 65, Num 3, pp 445-471, issn 0017-8055Article

Why the 'monkeys passage' bombed: tests, genres, and teaching = Le projet éducatif the Monkey passage : tests, différences de sexe et enseignementPEIRCE, B. N; STEIN, P.Harvard educational review. 1995, Vol 65, Num 1, pp 50-65, issn 0017-8055Article

The relationship between educational policy and practice: the reconstitution of the college-preparatory gymnasium in East Germany = Relation entre la politique scolaire et la pratique : exemple en Allemagne de l'EstMINTROP, H; WEILER, H. N.Harvard educational review. 1994, Vol 64, Num 3, pp 247-277, issn 0017-8055Article

  • Page / 10